Urządzenie służące do zapewnienia automatycznego ładowania akumulatora dodatkowego z instalacji pojazdu. Wbudowany stycznik o obciążalności 140A załącza się automatycznie po pojawieniu się na wejściu napięcia przekraczającego 13.2V i rozłącza przy napięciu niższym od 12.8V.
Wiele pojazdów Euro 5 i prawie wszystkie Euro 6 jest wyposażonych w inteligentny alternator. W przypadku tych pojazdów funkcja przekaźnika odcinającego 12 V i symulatorów D+ jest ograniczona lub nie jest już możliwa. Aby mieć pewność, że akumulatory pokładowe są naładowane, należy zainstalować wzmacniacz ładowania lub BCB.
Przekaźnik izolujący zależny od napięcia: Jeśli napięcie akumulatora rozruchowego wzrasta (silnik pracuje), ładowany jest również akumulator pokładowy. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,8 V, połączenie zostanie ponownie przerwane.
Napięcie robocze: 12 V
Maks. zdolność przełączania: 140 A
Specyfikacja
Przekaźnik typu duo MT RE 140
Napięcie znamionowe 12V
Prąd znamionowy 140 A
Szerokość 68mm
Wysokość 68 mm
Głębokość 50mm
Masa netto 200g
Wielkość opakowania 8,5 x 8,5 x 6,1 cm